• Weekly Wav
  • Posts
  • Hoe deze historische podcastserie over een opera een hit werd 📈

Hoe deze historische podcastserie over een opera een hit werd 📈

en een persoonlijke aankondiging

In partnership with


Vroeger wilde ik altijd een bekende dj of gitarist worden.

Dat lukte niet.

Sterker nog, ik schopte het niet verder dan de pauze-dj in het plaatselijke jongerencentrum.

Op een blokkenschema van een prominent festival verscheen ik dan ook nooit.

Wel ging ik werken achter de schermen in de wereld van marketing, media en entertainment en help ik al meer dan tien jaar artiesten, playlists, podcasts en merken.

En in deze hoedanigheid verschijn ik dan als nog af en toe in een blokkenschema.

Dit keer een bijzondere.

Ik sta namelijk op het tweedaagse internationale podcastfestival van De Standaard.

Verder in het blokkenschema vind je de volgende namen 😉

Pepijn Lanen (De Jeugd van Tegenwoordig, V4der), Joe Bergan (YouTube, Ex-NBC), Atze de Vrieze & Timo Pisart (3voor12 / Blauwe M&M’s), Avery Trufelman (99% Invisible), Michael Safi (The Guardian) en Anthony Baxter (BBC).

Bekijk hier de intro van mijn sessie.

Hoe deze historische podcastserie over een opera een hit werd 📈


Een van de grootste hits van dit jaar is de podcastserie Jan van Leiden en het einde der tijden.

Met Spot On verzorgden we de marketing en promotie van de serie.

De podcastserie Jan van Leiden en het einde der tijden trok veel luisteraars en genereerde een enorm bereik voor de opera: J.S. Bach - De Apocalyps.

De serie kwam zelfs op #1 op zowel Spotify als Apple in Nederland. En niet alleen in Nederland werd het een hit.

Hoe hebben we dit voor elkaar gekregen?

De uitdaging

De opera vertelt het waargebeurde verhaal van de Nederlander Jan van Leiden. Deze acteur, kroegbaas en kleermaker werd in de 16e eeuw leider van een beweging die de apocalyps verkondigde; de ondergang van de wereld was volgens hem nabij.

In het Duitse Münster stichtte hij in 1531 een heilstaat die snel radicaliseerde tot een dictatuur.

De opera volgt Jan van zijn aanvankelijke bevlogenheid, via zijn even flamboyante als meedogenloze koningschap tot aan zijn laatste biecht in een dodencel.

De uitdaging vanuit OPERA2DAY 👇

Hoe kunnen we het verhaal van Jan van Leiden op een boeiende manier vertellen en daarmee de aandacht van een breed publiek trekken, wat resulteert in meer bekendheid voor de opera?

 

Subscribe to keep reading

This content is free, but you must be subscribed to Weekly Wav to continue reading.

I consent to receive newsletters via email. Terms of Use and Privacy Policy.

Already a subscriber?Sign In.Not now

Reply

or to participate.